Introductieweek - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Frédérique Boomen - WaarBenJij.nu Introductieweek - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Frédérique Boomen - WaarBenJij.nu

Introductieweek

Door: Frédérique

Blijf op de hoogte en volg Frédérique

23 Juni 2010 | Thailand, Singburi

Lieve allemaal!

Allereerst, wil ik jullie bedanken voor alle lieve berichtjes die ik iedere keer ontvang, dus bij deze! Ik zit hier nu 5 dagen en heb het al ontzettend naar m'n zin. Het programma is sinds maandag voor onze groep begonnen, bestaande uit 3 Nederlanders, 2 Ierse en 1 Engels... allemaal meiden, waarvan ik de jongste ben en de oudste 26 is. Erg gezellig dus! Maandag hebben we een sightseeingtour met de truck gedaan in de omgeving van Singburi. Gisteren zijn we de hele dag van 9.00 tot 20.30 uur naar Ayatuya geweest om tempels te bewonderen, was ontzettend mooi! Ook heb ik olifanten gezien, die kunstjes deden voor het publiek, had veel medelijden met ze.. Als je geld betaalde, kon je op de foto met een baby olifant, die ging zitten voor de foto.. echt te bizar! We konden ook nog een olifantenritje doen als we wilden, maar ook dit deed niemand uit onze groep.. Daarna gingen we voor de verandering weer een tempel bezoeken.. (waarvoor het eigenlijk veel te warm was haha, maargoed I've survived) Ook hebben we nog een olifantendorp bezocht, waar ze WEL goed werden behandeld en verzorgd. Ik ben nog nooit zo dicht bij een olifant geweest.. Er liep er eentje naast me op nog geen meter afstand..Erg indrukwekkend.. 's Avonds brak de hemel los, en regende zoals het in Nederland nog nooit heeft geregend.. Tropisch ;) Heerlijke afkoeling aangezien je hier ongeveer iedere dag van je stokje gaat. Na een heerlijke Thaise maaltijd aan het water, vertrokken we weer richting ons verblijf..

Vandaag stond er Thai lesson op het programma, onze vrouwelijke Thaise gids (Jay-Jay) leerde ons de basis.. maar ik moet zeggen dat 't erg lastig is om 't te onthouden.. Ik heb er slechts 2 onthouden:
Hallo = Sawadee kaa
Dankjewel = Khrap kuun kaa

haha, goed he mam!
En trouwens wees maar niet bang dat ik met een Thai terug kom, want die zijn hier amper te vinden ;)

Na 2 uur Thaise les, bezochten we een mooie tempel iets verderop en reden we vervolgens naar het centrum, voor vrije tijd.. Dus samen met de 2 andere Nederlandse meisjes (Annieck & Lieke) liepen we het eerste beste warenhuis binnen met airco, haha heerlijk.. Ook nog naar marktje geweest, waar het ontzettend stinkt naar vis en weet ik het.. Heb er een foto van genomen haha.
's Avonds heerlijke BBQ gehad, met rijst en soort van kipnuggets!

Now I'm back in town again, en heb mezelf weer achter de pc geplant, aangezien het hier om 19.00 uur al pikdonker is en niets is te beleven.. ik ben ook sneller moe dan normaal, en heb ook spierpijn gekregen van de beklommen monumenten in Ayatuya... (vergeten te vertellen) Maar de foto's zeggen meer.. veel trappen beklommen om de top te bereiken en vervolgens durfde mevrouw niet meer naar beneden wegens hoogtevrees, en (trappen waren ZO steil) dus ben maar 100 meter naar beneden gesprongen.. ;)

Nou ik ga maar weer eens foto's online zetten.. want ik geloof dat jullie nieuwsgierigheid niet op kan.

PS. Annieck en ik hebben onze kamer gepimpt met allemaal posters en lieve kaartjes van jullie, zodat jullie toch nog een beetje bij ons zijn.

P.P.S. Ik zit onder de mosquito's bulten en ze worden met de dag lelijker haha, maargoed isa zei al; nie mauwe, jij wou op reis.. en inderdaad ik wou op reis.. En alles went moet ik zeggen, inclusief de salamanders die me aanstaren tijdens het douchen hihi. Gezelligheid!

FOTO'S --> http://picasaweb.google.com/104714350694166372051/Thailand#


Liefs,
X
Fredje

  • 23 Juni 2010 - 14:11

    Maudie :

    Swadee Kaa Freddie ;),

    Goed om te horen dat je goed kan op schieten met alle mensen! Ook leuk dat er 2 Nederlandse meisjes bij je zitten.
    Ik ben echt jaloers hoor!! Ik geloof dta je s´avonds helemaal kapot bent.

    Inmiddels is het hier ook echt lekker weer aan het worden! :)

    Geniet ervan meid! Ik wacht met volle smacht op je volgende verhaal.

    Dikke xxx

  • 23 Juni 2010 - 14:56

    Steffie:

    Fredje, wat heb je het toch goed daar!

    Ik kan me helemaal voorstellen dat je zo'n winkel met airco inrent haha, pfoee ik vind het hier al warm, laat staan daar!
    Ben benieuwd naar de foto's! En goed dat je bij die zielige olifant niet op de foto ging, gewoon te zielig dat dat gebeurd man..

    Tot je volgende berichtje!

    xx

  • 23 Juni 2010 - 19:40

    Anne:

    He fred,

    Ik vind 't hardstikke leuk om je verhalen te lezen!
    Zelfs mijn mama houd ze bij haha,ik heb ze voor haar bij 'mijn favorieten' moeten zetten!

    Maar kipnuggets? Toch iets van eetbaar vlees,jammie!

    Toen ik vanmiddag moest werken in die warme kassen dacht ik aan jou,ik viel bijna van mn stokkie af maar dacht toen aan jou dat jij dat heel de dag hebt,respect! haha

    Dikke knuffel en kus van Anne en Tienus

  • 23 Juni 2010 - 19:42

    Anne:

    Trouwens die foto dat jij probeert thais te dansen, vind ik echt geweldig!

    Helemaal op zn freds!

  • 23 Juni 2010 - 20:01

    Carolien:

    Hey Fred! ziet er goed uit daar! Ben jaloers!!! Groeten aan al die Thaise inimini mannekes, muggen, mieren, slangen, spinnen, shemales en de prachtige natuur!geniet er van en tot back in NL!

    Owh my Boehdda!!

  • 23 Juni 2010 - 20:51

    Papa En Mama:

    Hé lieverd!!

    Wat een belevenissen allemaal!! Jij zult wel genieten!! Ook een gezellige groep zo te zien! Prachtige foto's ...we genieten met jou mee! Veel plezier en goed smeren tegen de mosquitos!!
    liefs en kusjes!!!

  • 24 Juni 2010 - 08:32

    Tante Leontine:

    Ha Frederique,
    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Wat super om zo dicht bij de olifanten te zijn. Ik wens je heel veel plezier.
    Hou je taai. Geniet ervan! Doeidoei

  • 24 Juni 2010 - 10:58

    Maartje Martino:

    Hee toerist!

    Hoe is het met je? Godd, je zit er alweer bijna een week. Time flies when you're having fun! Missen doe ik je ook hoor, ik denk telkens als ik aan het werken ben, dat jij dan ineens binnen komt wandelen. Ik denk dat ik spoken zie!
    Wanneer gaan we skype? Vanavond Nederland aanmoedigen, wat ook echt nodig is ;)

    Kusjes Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Thailand

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2010

Time to go.

20 Juli 2010

Foto's!

17 Juli 2010

Koh Samet

09 Juli 2010

Queen of the jungle

28 Juni 2010

Liefs uit Thailand.
Frédérique

Actief sinds 13 April 2010
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 11342

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 26 April 2015

Bali

18 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Thailand

Landen bezocht: